Min släkt! :D

Typ strax innan middan vid typ åtta, gick jag ner till nedervåmingen för att kolla om jag kunde hitta några roliga fotnon som jag kunde sätta in i ett nytt o fräscht fotoalbum. Så jag började gräva i en papparskasse, och jag hittade fyra fotoalbum med mamma, min moster, mammas man, morfar o mammas släkt nere i skåne. Och så hittade jag tre Gamla, verkligen gamla...för mig iaf :P..pappershäften. Det första av tre stod det mitt namn o vilket datum jag döptes. Så jag började kolla igenom det o hittade en hel släkthistoria ända bak från 1600-talet fram till 12 September 1993, min dopdag. Det andra häftet i ordningen var också bara en massa datum o en massa namn. Men det tredje var en hel historia. Och min pappas faster Anne-Katherine, e den som håller på mest med släktforskningen på pappas sida...o hon hade skrivit ihop ett häfte på nästan 50 sidor (!!!) om hur våran släkt blivit som den e idag.

Citat:

"I Svenska Släktkalendern finns släkten Hedengren med och de härstammar ifrån Värmland. Den äldste kände stamfadern är Sven Björnsson, som levde i slutet av 1600-talet. Hans son var bruksägaren Olof Svensson och han antog släktnamnet Hedengren efter Hedenskogs bruk. I den Hedengrenssläkten finns militärer och många ingifta i "adelskalendern" Jag kan inte tänka mig att våra släkter har någon anknytning"



Asså, tänk er..Jag kan vara adlig!! :P :D Inte så troligt kanske, men man vet aldrig. :D

Aja, jag ska iaf fortsätta läsa det där tredje gamla häftet o t reda på om vår slöäkt har varit adlig elr inte! ;) Lita på det! :P
Gonatt!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0