Tomat!

Jag, mamma, pappa o min farbror var ute på sjön igår..elr pappa o göran (min farbror) var ute på sjön o fiskade. Jag o mamma blev avsläppta ute på askö för o sola o bada. :P Jag e en av dem personer som har väldigt svårt att bli brun på sommaren hemma i sverige. Men igår var vi ute på askö typ vid halv tio..då var det typ 25 grader i luften o typ 18 grader i vattnet. Det var svinkallt när jag skulle i första gången men sen blev det skönare! :D Jag gick i en gång till efter det men sen låg jag bara på stranden o solade elr låg i skuggan o läste en bok elr lyssnade på min kära ipod :)
Eftersom jag inte fått färg tidigare när jag solat på stranden så hade jag inte solskydsfaktor med mig...vilket jag verkligen borde ha haft med mig. Men jag solade iaf nästan konstant från kl 10 till kl.3 typ när pappa o göran hämtade oss. Sen så åkte vi rätt så lugnt på vattnet när vi skulle hem igen, och då hade jag inte upptäckt att jag hade fått så mkt färg. Så jag passade på o sola lite mer när man ändå hade chansen..elr hur? Sen lade vi till vid bryggan o medan pappa o göran drog upp båten så stod jag på sidan om o bara kollade på. Först då såg o kände jag att jag hade fått färg. Och det var ju inte lite heller!! Fan, jag blev ju rosa som en liten gris på typ två minuter! Inte kul! :/

Så jag hade ont hela vägen hem från trosa där vi hade lagt i båten, till tullinge när vi hade kommit hem. Sen så somnade jag, mamma, o pappa hemma på soffan o sov typ en timme var. Suuperskönt! :P
Sen kom min solfrossa. Det blev svinkallt superfort o jag satt o skakade och hackade tänder hela kvällen. Sen när jag skulle sova så var jag tvungen att ligga ovanpå täcket för det gjorde för ont för o ligga under täcket.
O inte sov jag mkt inatt heller. Typ 3 timmar..såååå tröööött imorse! |-|
Men jag var rätt så pigg idag iaf..men jag låg i soffan o slöade hela dan. :P

Och jag har så grymt ont i min ben,där jag fått mest färg! :P O mina armar bränner! Fy mig! Att jag aldrig lär mig :P
Men jag e iaf röd som en tomat i detta nu, förhoppningsvis så har jag hittat min sladd till kameran så jag kan visa bild på min röda bränna imon :P

Men nu ska jag sova tror jag, Natti natti! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0