Efterätten ikväll :) MUMS!!! :D

Ja, jag har haft körrep hela dan från 10-14 idag o e helt slut nu. När vi kom hem, mamma o jag så började pappa med lunch på en gång. O nu när jag satt vid datan o lyssnade på Michael Jackson - Heal the world så ville pappa att jag skulle söka på en vamr eftrerätt. O då tyckte mamma o pappa att Ugnsbakad honungsbrie lät gott.



Receptet kommer här:

Brieost
Honung
vanlötskärnor

Tillbehör:
Baguette

Tillagning

  1. Sätt ugnen på 200 grader.

  2. Lägg osten i en ugnssäker form, helst av samma storlek som osten.

  3. Skär ett rutmönster på ostens ovansida.
    Sätt in i ugn cirka 15 min, tills osten mjuknat, blivit lätt rinnig.

  4. Häll över lite honung och toppa med valnötter.

  5. Servera gärna med ett gott bröd till.

personerna som la in receptet föreslog smaksatt honung med jordgubbssmak, därav den röda färgen.

Alternativ: Ost med honung kan tillagas i micro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0